Detta är Jonna Gillström (Presentation)

Du vet ju redan hur jag ser ut och ungefär hur många jordsnurr jag har upplevt i mitt liv. Att jag skriver “på min fritid brukar jag vara med kompisar”, är nog inte så intressant för dig att läsa. Det här tycker jag är det bästa sättet att berätta om mig:

  • Jag är alltid lite sen när jag ska till skolan, ska hinna med spårvagnen eller om jag ska möta någon.
  • Varje morgon ringer alarmet på mobilen minst 20 minuter för tidigt bara för att jag älskar att snooza. Finns det något skönare än att veta att man får ligga kvar några minuter till i sängen? Hur som helst, det spelar ingen roll hur lång tid jag har på mig att fixa mig på mornarna, jag lyckas alltid att sega för mycket på slutet.
  • Att vi inte får äta lunch innan kl. 12 i skolan tycker jag är helt brutalt jättedåligt! Jag är liksom hungrig innan första lektionen är slut. Det blir ju inte heller bättre av att jag, Karolina och David inte pratar om något annat än mat.
  • Jag har alltid varit den som egentligen inte behövt plugga särskilt mycket, vilket ger mig stora problem nu. Jag kommer hem tidigt, efter att ha intalat mig själv hela dagen om att jag ska plugga direkt när jag kommer hem. Så åker tv:n på. Smallville, jag kan inte hjälpa att jag fastnar i det. Sedan lider jag också, som så många andra, av Facebooksjukan. Jag måste titta. Tillslut brukar jag i alla fall lyckas slita mig och göra det jag ska.

 

  • Två gånger i veckan tränar jag och Karolina på Hälsoteamet i Navestad. Det innebär att vi får åka buss och spårvagn i en timme för att komma dit, och sedan igen när vi ska hem. Det enda vi pratar om på vägen är hur trötta och godissugna vi är. Alltid! Om du undrar varför vi tränar så långt bort så är det för att min syster jobbar där, det blir lite billigare då. J
  • Jag går alltid och lägger mig för sent, på vardagar. Enda gången då jag får sova ut är på helgerna, då jag ändå lyckas vakna runt 09.00 och blir jättebesviken. Man vill ju vakna sent.

 

  • Jag är ingen direkt aktiv människa, jag vill ha filmkväll, gå på stan och fika. Spontanäventyr är bara roligt med rätt människor. Om jag får bestämma.
  • När det gäller att bestämma brukar jag kunna vara en riktig bitch. Jag är väldigt van vid att vara “ledaren” eftersom att jag alltid fick bestämma i låg/mellanstadiet. När jag var riktigt liten sa jag till mina vänner att om jag inte fick bestämma fick de inte heller komma på mitt kalas. På mellanstadiet vägrade jag att ringa till kompisar efter skolan om jag inte hade något att göra, jag var så van vid att de ringde mig. På högstadiet fanns redan en “ledare”, som faktiskt var min rival redan på dagis. Det var då jag lärde mig hur störande det var med någon som ingen vågade säga emot. Jag förstår nu hur dryg jag själv var. Usch. Men man gillar ju såklart fortfarande att få sin vilja igenom.

 

  • Jag gillar kläder, att gå på stan och att titta runt på internet. Det bästa är ändå att hitta något riktigt snyggt på secondhand. Där kollar jag ofta runt och jag hittar faktiskt ganska mycket.
  • Det tråkigaste man kan lägga pengar på är nytt smink och det roligaste (men det som känns mest ovärt) att köpa är en fet chokladboll och en kopp kaffe.

 

  • I sommar drömmer jag om att gå på festival och att åka till London.
  • Jag är en sån person som, om man bara nämner ordet “resa”, kollar jag upp priser på tåg, flyg och boende, redan efter en minut. Sedan är jag jätteglad och tjatar enda tills alla andra går med på att åka. Nu till sommarn kan det bli lite problem med pengar, men jag söker till varje sommarjobb jag kan hitta. Och jag sparar så mycket jag bara kan, i en vattenflaska...

Sådär ja! Nu vet du lite mer om mig och hur jag tänker.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mycket bra och personligt.



MVG

2010-04-10 @ 16:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0